maandag 25 maart 2019

Impulsaankoop!?

Deze keer was het thema van de Let's Sti(c)k Together "impulsaankoop".
Daar heb ik er wel een paar van in mijn kast liggen natuurlijk.

Het stofje dat deze keer aan de beurt kwam is deze:


Een tricotje dat ik enkele jaren geleden tijdens de solden bij modecoupon voor een prikje kocht, samen met nog een bordeaux ribfluweel en nog een ander stofje met een print.  Bedoeling was van het ribfluweel een rok of broek voor mezelf te maken en van de andere 2 stofjes bijpassende tops.

Maar... Dochterlief vond deze stof echt de max!  Ik twijfelde toch nog wat dacht dat het een te oubollig of volwassen stofje was voor haar.  Haar overtuigingskracht heeft het echter gehaald!

Als patroon kozen we de Imme van From Niki With Love.
Na het uitprinten van het patroon mocht dochterlief de pagina's juist aan elkaar plakken zodat het patroon geknipt kon worden.  Om dat gemakkelijk te doen hebben we zo ons eigen manier ;-)


Voor de boordjes kocht ik achteraf nog een bijpassend boordstofje.

De Imme is een makkelijk patroon om met de overlock in elkaar te steken.
Aangezien de Imme een aansluitend modelletje is ging ik wel met het stikmachine in een kleine zigzag nog eens extra over de zijnaden voor wat extra stevigheid en om het uitrekken van de naad te voorkomen.

Resultaat: een kei blije dochter...















En oooh ja, een volledig overtuigde mama... Die heel blij is dat ze zich heeft laten overtuigen en dat haar impulsaankoopje een totaal andere bestemming gekregen heeft als waarvoor het eigenlijk bedoeld was... Zo verrassend mooi!

Nieuwsgierig naar wat andere bloggers met het thema deden?
Dan kan je hier een kijkje nemen: Sewing à la Carte, Nathalie's Naaisels, Blogliesje, woohoo by Davina, Two Owlettes, Miel de Fleur, Nie Nie Sewing, Gezien bij Justine, just delphine, Girls in Uniform, OOYAmade

Liefs,
KreATRIEN
x

16 opmerkingen:

  1. Leuk! Fijn als je kind echt betrokken is bij de keuzes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, de stof en model kiezen doen ze hier altijd zelf (met de nodige suggesties natuurlijk :-) )

      Verwijderen
  2. Ik zou zo een leuk stofje niet zolang in de kast kunnen laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben een eeuwige twijfelaar... denk altijd dat er toch nog een beter idee moet komen :-)

      Verwijderen
  3. Ik zou dit stofje ook nooit zelf voor een meisjesjurkje uitkiezen, maar het resultaat mag er zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh speciaal stofje seg! Goed dat je het verwerkte :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een mooie stof en de imme.. zo'n heerlijk patroon. Ik hoop die op termijn ook weer eens te mogen naaien (dochter wil geen jurkjes aan en al helemaal geen rechte..)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danku, wat jammer dat je dochter geen jurkjes wil... ik vind dat zalig om naaien!

      Verwijderen
  6. Heerlijk patroon de Imme! Sommige volwassen stofjes zijn ook gewoon super voor kinderen hoor ;) Zelf doe ik dit ook vaak, vindt de kleuren vaak beter staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was zelf beginnen twijfelen aan de stof... maar geheel onterecht zo blijkt :-)

      Verwijderen
  7. Awel, ik vind dat uw dochter dat kiegoed gezien heeft. Het staat haar geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms vormen onverwachte combinaties het mooiste resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen